HET ENIGE WAT JE HOEFT TE DOEN IS

ONTSPANNEN

LEER ZELFHYPNOSE IN 1 SESSIE

hoe?

HOE ZIET EEN ZELFHYPNOSE SESSIE ER UIT?

Alle hypnose is zelfhypnose. Dit klinkt misschien raar, maar hypnose staat of valt met jouw toestemming. Als jij een instelling hebt van – oh nee hoor mij krijg je niet in hypnose – dan gaat hypnose niet werken voor jou.

Zelfhypnose is de basis van elke succesvolle hypnotherapie behandeling.

verdieping7

In een sessie van ander half uur maak je kennis met hypnose en hypnotherapie. Ik leg je kort uit hoe je bewustzijn werkt en wat je met zelfhypnose kunt bereiken. Daarna ga je in hypnose en leer ik je de schakelaar techniek aan. Dit is een krachtige techniek waarmee je razendsnel kunt ontspannen. Naast enorme ontspanning kun je zelfhypnose heel goed inzetten om jezelf te helpen.

Zelfhypnose kan je onder andere helpen om beter te slapen, meer energie te krijgen, beter te concentreren met studeren of werken, minder prikkelbaar te zijn, je spieren te ontspannen en bijvoorbeeld meer rust te krijgen.

Je kunt kiezen voor een individuele sessie of een workshop. Zie de online agenda om te zien wanneer de volgende zelfhypnose workshop wordt gegeven.

Interessant? Lees hier meer over waar je hypnose voor kunt gebruiken.

zelfhypnose

INSTRUCTIES

* LET OP : Deze instructie zijn pas te gebruiken na het volgen van een zelfhypnose sessie bij verdieping7.

1   Geef jezelf een tijdslimiet van 1 minuut

2   Til je wijsvinger op en laat deze langzaam zakken.

3   Wanneer je wijsvinger de ondergrond raakt, en niet eerder, sluit je je ogen en laat je jezelf in een diepe staat van hypnose gaan.

4   Zet de schakelaar in de UIT-stand. (je spieren kunnen nu niet meer bewegen)

5   Terwijl je in hypnose bent, denk je niet aan tijd, je onderbewustzijn zal dat voor je doen.

6   Zodra je het gevoel krijgt dat de tijd voorbij is, zet je de schakelaar in de AAN-stand**

7  En breng jezelf terug uit hypnose.

** Je kunt ervoor kiezen dat bij het terugkomen de schakelaar vanzelf aangaat, of dat je die op het eind zelf in de AAN-stand zet. Wat je kiest is niet zo belangrijk maar zorg ervoor dat het consequent is.

Aanvullende instructie:

Als je in diepe zelfhypnose bent en je wilt iets bewegen, zet dan eerst tussendoor de schakelaar in de AAN-stand en beweeg wat je wilt bewegen en daarna zet je de schakelaar weer uit. Wat je doet moet consequent zijn voor het onderbewustzijn.

Audio

ZELFHYPNOSE VERSTERKEN

Om de zelfhypnose te versterken en te verdiepen, luister je elke dag minimaal 1x naar deze audio.

GEBRUIKSAANWIJZING : Zet de audio aan en breng jezelf in zelfhypnose voor onbepaalde tijd. Ik tel je terug aan het einde van deze audio.

Boek nu je zelfhypnose sessie

Geef prioriteit aan jezelf en boek deze bijzondere ervaring. Je zult er geen spijt van krijgen.

HOE VAAK?

Oefen minstens 5 keer per dag, 1 minuut in zelfhypnose. 

(kort er in en er uit, om de staat snel te gaan verdiepen)

Luister 1x per dag naar de audio hieronder.

(gebruik een koptelefoon voor een betere werking van de frequenties)

Gebruik een stopwatch om de tijd  in de gaten te houden, zodat je je onderbewustzijn traint op de juiste tijd (dus geen timer met een alarm)

Zet de audio aan en breng jezelf voor onbepaalde tijd in zelfhypnose, ik neem je langzaam mee naar een nog diepere staat van hypnose om de schakelaar te versterken. Mijn stem brengt je weer terug naar het hier en nu aan het einde van de audio.

Zelfhypnose is heel veilig is en je kunt in een hele diepe staat van hypnose komen waar je alles blijft horen, maar niet wil reageren op de omgeving. Het kan helpen om het aan je omgeving uit te leggen dat je in zelfhypnose gaat. Je zal alert reageren als er zich een belangrijke of urgente situatie voordoet, omdat het onderbewustzijn als belangrijkste taak heeft jouw te beschermen.

Dus minstens 5x per dag oefenen en 1x naar de audio luisteren en dan zul je na een week een fantastische techniek ontwikkeld hebben om je snel en volledig te ontspannen. Na 1 week oefenen kun je jezelf langer in zelfhypnose brengen als je wilt. Bijvoorbeeld 5 of 10 minuten. Zorg dat je de tijd bijhoud met een stopwatch om je onderbewuste te trainen op de juiste tijd.

POSITIEVE SUGGESTIES OM TE GROEIEN

Na 2 weken zelfhypnose oefenen, kun je beginnen met jezelf positieve suggesties geven. 

Zelfhypnose is heel goed te gebruiken om je leven makkelijker te maken. Je kunt het inzetten voor bijvoorbeeld meer zelfvertrouwen, afvallen of je angsten overwinnen. Je kunt het zelfs gebruiken om je huid te koelen bij brandwonden.

Hoe?

  • Schrijf de suggestie op een blaadje
  • Neem het blaadje in je hand en lees de suggestie 5x hardop voor aan jezelf
  • Leg het blaadje weg en breng jezelf in zelfhypnose voor een bepaalde tijd.
  • Je hoeft  tijdens de zelfhypnose niet aan de suggestie te denken, dat doet het onderbewustzijn voor jou.

Oefen met een zelfsuggestie eerst  een week. Dus 1 week lang dezelfde suggestie gebruiken. Elke dag minimaal 3x. Na een week kun je een tweede suggestie erbij nemen en de 3e week een derde enz.

Voorbeeldlijst met positieve suggesties

In de lijst staan voorbeelden van positieve suggesties. Je kunt deze gebruiken, maar je kunt natuurlijk ook zelf je eigen positieve suggestie schrijven. Zorg in ieder geval dat de suggestie een korte kernachtige omschrijving is van wat je wilt bereiken ( bijvoorbeeld :”ik heb mooie gezonde sterke nagels” in plaats van : “ik wil stoppen met nagelbijten”)

GEVORDERD

Er  zijn nog veel meer mogelijkheden met zelfhypnose. Er bestaan aanvullingen op deze fantastische methode. Een gevorderde techniek waarmee je jezelf bijvoorbeeld pijnvrij kunt maken of jezelf plaatselijk kunt verdoven (handig bij de tandarts). Mocht je geïnteresseerd zijn in deze gevorderde techniek neem dan contact op met mij.

Vragen zijn de bron van alle antwoorden.

Mocht je ergens over twijfelen, neem dan contact met me op